De dag begon bewolkt, overdag was het heerlijk zonnig met ongeveer 14 gr C. Aan het einde van de dag komt de bewolking weer sterk opzetten, het lijkt te gaan regenen, wat niet gebeurt. En ik heb een normale nachtrust achter de rug.
Vanmorgen eerst ontbeten met gebakken eieren, het is tenslotte zondag. Daarna met de camper naar Niagara Falls gereden. Daar de camper op de parkeerplaats neergezet. We lopen meteen naar de balustrade en zien de grootste van de 2 watervallen onder ons. We staan zelf op het niveau, waar het water over de rand gaat namelijk. We gaan eerst het informatiegebouw binnen. We lezen allerlei uitleg en besluiten dan de Journey-behind-the-fall eerst te doen. Je loopt dan halverwege de hoogte van de waterval achter de waterval langs in een soort tunnel. Op 2 plekken kun je door open gaten van 3 bij 3 meter tegen de achterkant van het watergordijn aankijken. Met oorverdovend geluid en veel water natuurlijk. Maar wel leuk om te kunnen doen. Ook kun je op uitkijkdekken naar de waterval kijken. Gewoon vanaf de voorkant dan. Met de uitgereikte gele poncho aan, want het is alsof je in een regenbui staat.

Daarna gaan we de souvenirswinkels doorkijken. We kopen alleen 2 kaarten voor een jarige kollega van Warner en een Nijmeegse vriendin, die graag een kaart wilde. We versturen ze ook meteen. Verder is alles echt veel te duur.
Hierna krijgen we via een tekenfilm uitleg over het ontstaan van de watervallen. En daarna (opnieuw in poncho deze keer een blauwe) een levensechte nabootsing van de seizoenen bij de waterval. Veel regen, zelfs sneeuw en ook mist. Daarna drinken we koffie en nemen we als lunch een kop soep.
We wilden de bus pakken naar de botenafvaart waarmee je langs de waterval vaart. Maar de bus rijdt voor onze neus net weg en de volgende is er pas over een half uur. Dus lopen we langs het park naar de afvaarthaven. We zien ook dat er bij de watervallen nog erg veel sneeuw ligt. Zo warm is het daar dus niet. De Amerikaanse waterval is veel smaller en rechter dan de Canadese, die de bijnaam de Horseshoe heeft.
Maar beiden zijn erg mooi en indrukwekkend.

Bij haven blijkt dat de boten nog niet varen. Voor niets een 20 min. gelopen. Maar dat is dus goed voor de beweging! En balen, want die boottocht hadden we graag gemaakt. Terug willen we wel met de bus, maar volgens de dienstregeling moeten we daar 15 min. op wachten. Maar de waarheid is dat we na 2 min. met de bus naar de parkeerplaats rijden. Raar, zo'n dienstregeling. We besluiten nu ipv morgen naar Niagara-on-the-lake te gaan. Een dorp 25 km verderop met een oude straat met sfeervolle winkels. Lijkt een beetje op Fort Langley. We kregen deze tip van een mevrouw in het vliegtuig. Ze raadde ons vooral de fudgewinkel en de bakery aan. We parkeren het motorhome vlakbij het punt waar de Niagara river uitkomt in Lake Ontario en zien aan de overkant Old Fort Niagara. Er wordt hier veel gepicknickt. Leuk om te zien. De Queen Street is inderdaad erg sfeervol. We eten er ons eerste ijsje van deze vakantie, bij een Italiaan.
Heerlijk. We neuzen wat rond en bekijken alle winkeltjes. Een geslaagde middag, we kopen 4 plakken fudge, die inderdaad erg lekker is. In 1 bakery is brand geweest en de andere verkoopt de zelfgemaakte maplecookies niet. Dus dat is ook pech. Op de terugweg gaan we naar Sobeys, een dure supermarkt met meerdere luxe deli afdelingen. Onderweg zien we een erg grote boot passeren door het Welland Canal (tussen Lake Ontario en Lake Erie) vol sluizen. We zijn om kwart over 5 terug bij de campground. Al met al een geslaagde dag. Morgen gaan we een hele dag rijden. Ruim 500 km over snelwegen, de VS in.
We reden vandaag bijna 77 km. We aten sla en door Warner klaargemaakte lasagne en toe cappucino yoghurt.