Dag 4 Van Erden via Traben-Trarbach en Cochem naar Cond.

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Traben-Trarbach. Daar wilden we een uitzichtspunt bij Trarbach bezoeken, maar dat was met de camper niet te bereiken, dus dat viel af. Toen de camper geparkeerd aan de overkant van de rivier, dus in Traben en daar naar het centrum gelopen. In het oude station, met vele mooie versieringen met treinen zat de VVV. Er tegenover een konditorei , dus eerst taart met koffie. Daarna zagen we het Lorettahaus en het kaiserliche Postamt. Over de brug heen zagen we de Brückentor, die wij meer apart dan mooi vonden. Langs de Mosel gelopen en zo kwamen we terug bij de camper. Het was steeds bewolkt, maar droog en zo nu en dan een zonnetje. Van hier uit hebben we lange tijd de kronkelende Mosel met de camper gevolgd. Tot aan Senhals. Volgens het gidsje moesten we daar de weg door het bos naar Cochem nemen. Was inderdaad een mooie weg. En zeker weer eens iets anders dan wijnranken, die bomen. In Cochem-Cond vonden we een parkeerplaats voor de camper, waar die precies op paste. Kostte wel € 0,25 per 30 minuten!! Dure vakantie dus. De fietsen gepakt en naar Cochem gereden. We hadden wat moeite om het busstation te vinden, maar toen we dat gevonden hadden, hebben we de fietsen daar geparkeerd en de shuttlebus naar de burcht genomen. Die reed door erg smalle straatjes en zat na 2 haltes overvol. Naar boven, naar de Reichsburg. Nou ja, tot de parkeerplaats bij de Reichsburg. Vandaar was het nog 300 meter steil omhoog lopen over veel kinderkopjes. Eerst op het terras maar een lunch genomen met worsten. Lekker op echt Duits brood. Daarna hebben we de burcht bezocht, wat alleen met een rondleiding mocht. Goede duidelijke uitleg. Ze zijn nog met de restauratie bezig. Veel houtsnijwerk en veel wandschilderingen, dat erg veel leek op behang. Echt de moeite waard. Mooie uitzichten ook op de rivierbocht beneden. Terug de steile weg af naar de bus, was ook zwaar. Nu spierpijn in onze kuiten. Vanaf de parkeerplaats van de camper was het maar een klein stukje tot aan deze camping. Bij het zoeken naar een plek hadden we een kleine aanrijding met een persoon. Niet onze schuld, maar we zijn wel erg geschrokken. De man had een flink gat op z'n achterhoofd. Hij werd met de ambulance opgehaald. Daarna de camper neergezet en makkelijk gegeten: friet met appelmoes. Yoghurt toe.

Poststrasze in Traben met oude huizen.

Meer oude huizen in Traben.

Het oude Postambt aan de Moezel van Traben-Trarbach

Blik op Cochem met het kasteel in de verte.

Close-up van kasteel.

Uitzicht op het stadje naar het oosten vanaf het kasteel.

en naar het westen

De ingang van het kasteel.

Boterham met 2 worstjes als lunch

Echt harnas bij de poort! (is misschien wel van modern roestvrij staal)

Binnen leuk met bloemetjes.

Imposante toren.

De eetzaal met gebrandschilderd plafond.

Deze dame mocht je aanraken en een wens doen.

Flessenbodemraam.

De ridderzaal.

Detail van de schoorsteenmantel. Beeld komt buiten terug. Het lijkt een kikker.

Uitzicht vanaf het balkon.

Vanaf de binnenplaats.

Zelfde beeld als binnen. Het is een leeuw met een helm op en dicht vizier.