Dag 3 Korte vakantie België 17-7-22
Vanmorgen waren we iets eerder wakker dan gistermorgen. Na het ontbijt beeldbellen we even met Ruben en Jodrik. We krijgen zijn tractor weer te zien, terwijl we die zelf cadeau gaven voor zijn verjaardag. We ontdekken dat de patisserie in Bomal open is op zondag. Althans volgens Google. Er blijkt markt te zijn Bomal. Maar we vinden toch de patisserie, die bezig is om te sluiten. Het is 13:15 u. Volgens de aankondiging op de deur zijn ze open tot 15:00 u. We begrijpen de uitleg niet goed, maar kunnen alleen taartjes kopen, en geen koffie meer drinken. Raar. We gaan met taartjes naar de camper en drinken maar onze eigen koffie.
Aan het einde van de middag fietsen we de andere kant op. Naar Durbuy-Barveaux. Weer grotendeels langs de rivier de Ourthe. Alleen gaat het betonnen fietspad bij Barveaux over in kinderkopjes. Echt Belgisch, maar fietst niet zo lekker. Er moet een ijswinkel zijn. We vinden de winkel en eten een lekker hoorntje met 2 bolletjes. Maar wat is alles duur in België. Terug bij de camping haalt Warner friet en we eten er worstjes met appelmoes bij. Het toetje laten we maar staan. Of nee, dat hebben we al op.
Na het eten beeldbellen we even met de jongens in Oosterbeek. Gezellig.
Vanmorgen fietsten we 4,83 km en vanmiddag 4,49 km. Het was 27’C en er was minder wind dan gisteren, zeker in de loop van de middag. Dus voelde het warmer aan.

Taartje van de bakker.

IJsje!

We fietsten 4,83 km.

We fietsten 4,49 km, 9,32 km totaal.